materiały dla pacjentów

Schudłam 73 kg

„Mam 23 lata i schudłam 73 kg na planie metabolic balance.

Moja przygoda z dietami rozpoczęła się na długo przed trafieniem do Dr Olgi Paluchowskiej. Zawsze kilka tygodni lub miesięcy męczenia się, chodzenia głodnym, zmuszania się do produktów, których nie lubię, czego skutkiem była utrata kilku kilogramów, które wracały ze zdwojoną siłą. W końcu uznałam, że skoro wszelkie diety były bezskuteczne, wielu lekarzy uznało, że przy niedoczynności tarczycy, zaburzeniach hormonalnych, problemach z insuliną itp. nie mam szans na skuteczne schudnięcie, to już nie ma sensu podchodzić do tego po raz kolejny, tym bardziej że na każdej diecie czułam się po prostu źle.

Któregoś dnia po rozmowie z bliską mi osobą uznałam, że powinnam spróbować jeszcze raz zawalczyć o siebie. Znalazłam po opiniach w internecie Panią Doktor Olgę Paluchowską, która już na pierwszej wstępnej wizycie dała mi nadzieję, że wszystko jest możliwe o ile będę trzymać się planu i nie wycofam się w trakcie.

Plan żywieniowy mb rozpoczęłam dokładnie 10 czerwca 2018r w wieku 21 lat i waga wtedy wyniosła 135kg.

Pierwsze tygodnie były ciężkie. Nie miałam żadnego pomysłu na siebie i potrawy, jakie mogę przygotować, ciągle tylko myślałam jak fajnie byłoby wyjść tak jak reszta znajomych na pizzę i nie martwić się niczym.

Po jakimś czasie dotarło do mnie, że teraz walczę o samą siebie i muszę dać radę, bo nikt o mnie nie zadba jeżeli ja sama tego nie zrobię. Trzymałam się ściśle planu i nie robiłam odstępstw. Po jakimś czasie przyszła świadomość produktów. Z perspektywy czasu to wydaje mi się kluczowe – świadomość tego, co się je. Zaczęłam czytać składy robiąc zakupy, wszystko starałam się przygotowywać samej od podstaw, na przykład zamiast po mąkę pszenną zaczęłam mimowolnie sięgać po żytnią. Niechęć do gotowania przerodziła się w zainteresowanie nią, codziennie szukałam i czytałam przepisy, które modyfikowałam pod listę zalecanych mi produktów.

Kilogramy spadały, zdarzały się postoje wagi, ale nadal kontynuowałam przyjęty sposób odżywiania i czekałam efekty, które przychodziły. Dziś nie wyobrażam sobie życia bez gotowania, dieta od Metabolic Balance pokazała mi, że wystarczy chcieć i można jeść smacznie i nie chodzić głodnym. Ze świadomością produktów i wiedzą, które z nich nam szkodzą a które są dla nas dobre, można wykreować potrawy, które niewiele z wyglądu i smaku różnią się od dań podawanych w restauracji.

Dziś minęły ponad 2 lata od kiedy rozpoczęłam przygodę z Metabolic Balance i nie sądziłam, że tak się w to zaangażuję. Dziś waga wynosi 62kg, natomiast to nie koniec mojej pracy nad sobą, ponieważ teraz zrobię wszystko, aby to utrzymać i nie powrócić do dawnych nawyków. Moje życie całkowicie się zmieniło, poprawiły się wyniki badań – zwłaszcza związane z wątrobą, tarczycą, glukozą i insuliną. Z rozmiaru 54 zeszłam do rozmiaru 38, nie mam już problemu ze znalezieniem jakichkolwiek ubrań dla siebie, o wiele łatwiej mi się poruszać, ze względu na sposób utraty wagi, który następował w prawidłowym tempie, nie mam problemu z rozciągniętą skórą.”

po lewej stronie pacjentka przed pierwszą wizytą. Po prawej ta sama pacjentka po tym jak schudła 73kg. po lewej stronie pacjentka przed pierwszą wizytą. Po prawej ta sama pacjentka po tym jak schudła 73kg. po lewej stronie pacjentka przed pierwszą wizytą. Po prawej ta sama pacjentka po tym jak schudła 73kg.

Joanna

Stabilizacja poziomu glukozy i insuliny u pani Joanny z początkową wysoką insulinoopornością po zaledwie 3 miesiącach i 13 kilogramach mniej (plan żywieniowy celowany w insulinooporność, oparty na 3 posiłkach dziennie, bez metforminy i innych leków stabilizujących glikemię)

wyniki badań pani Joanny
wyniki badań pani Joanny

Agata

Nasza Pacjentka Agata zrzuca 25 kilogramów i pozbywa się alergii:

Pani Agata demonstruje spodnie w których chodziła zanim schudła

Dominika

Modelka XL 18 kg mniej:

Triumfalny powrót, strona 1
Triumfalny powrót, strona 2

kanał dla pacjentów na YouTube
Nie zaprowadzę Cię, ale będę Ci towarzyszyć w Twojej własnej drodze do zdrowia

 

zobacz pozostałe filmy na YouTube

dlaczego pracujemy inaczej niż większość gabinetów?

Ponieważ na bieżąco się kształcimy. Medycyna, w tym także dietetyka, to dziedzina, która rozwija się bardzo dynamicznie. Dzięki przyswajaniu najnowszej wiedzy możemy skuteczniej rozwiązywać Państwa problemy kosmetyczne oraz zdrowotne.

przykłady oparte na często zadawanych przez Państwa pytaniach

odpowiednia ilość posiłków w ciągu dnia to trzy, nie pięć posiłków dziennie

Pięć, nawet małych, posiłków dziennie podnosi poziom insuliny. Wysoki poziom insuliny to min. zwiększone poczucie głodu, zwiększenie apetytu na węglowodany i tendencja do hipoglikemii, kumulacja tkanki tłuszczowej, poczucie senności i zmęczenia, nasilająca się insulinooporność tkanek, indukcja stanów zapalnych, indukcja stanów nowotworzenia, a w konsekwencji schorzenia takie jak cukrzyca, zespół jajników policystycznych, nawracające stany zapalne a nawet choroby nowotworowe.

Trzy posiłki dziennie umożliwiają stabilizację insuliny na właściwym dla niej poziomie, spalanie tkanki tłuszczowej, niwelują poczucie głodu, odblokowują białka FOXA2 odpowiedzialne za chęć do ruchu i poczucie witalności.

Poniżej, w dużym uproszczeniu, poziom glukozy i insuliny przy spożywaniu trzech i pięciu posiłków dziennie:

wykres

odpowiednia konstrukcja posiłku

Nie każde trzy posiłki dziennie dadzą nam stabilizację insuliny do jej właściwego rytmu i zapewnią organizmowi wszystko, czego potrzebuje. Konstruując plany dla naszych Pacjentów bierzemy pod uwagę, obok wielu innych, również takie aspekty, jak efekt inkretynowy (uwalnianie insuliny zależne od wpływu hormonów uwalnianych przez komórki przewodu pokarmowego), potencjał białkowy czy ładunek glikemiczny (nie indeks glikemiczny).

Co najważniejsze, odpowiednia konstrukcja posiłku nie musi czynić go bardziej skomplikowanym. Dokładamy wszelkich starań, by pomimo wysokiej wartości medycznej, nasze zalecenia były łatwe do zastosowania.

brak szczegółowych jadłospisów

Bardzo rzadko pracujemy na ściśle ustalonych jadłospisach. Bywają potrzebne jedynie w szczególnych okolicznościach, jak np. dieta uderzeniowa, mająca na celu pobudzenie metabolizmu czy zmobilizowanie pacjenta.

Mając, w narzuconym jadłospisie na dany dzień, 25g marchewki, 30g jarmużu, 45g kalarepy i 45g brukselki, po pierwsze Państwu nie jest wygodniej, po drugie potrafią Państwo wykonać zalecenia dietetyka, a nie samodzielnie skomponować posiłek, po trzecie w ten sposób nie odpowiadamy na bieżące potrzeby organizmu.

Każdy z nas pamięta okresy, kiedy szalejemy za danym warzywem, jedząc je dosłownie na okrągło, potem nagle ochota na ten produkt przemija. Co to oznacza? Że organizm potrzebował jakiegoś składnika i wyrównał swoje niedobory. Nasze ciało jest bardzo mądre, wie czego potrzebuje i nauczmy się go słuchać.

Ponieważ nie jesteśmy mądrzejsi niż Wasz własny organizm, przykładamy dużą wagę do ustalenia całej grupy odpowiednich produktów, z których Państwo mogą wybrać te, na które w danym momencie mają Państwo ochotę, które znajdują się w lodówce, które są dostępne w pobliskim sklepie.

Dzięki temu nasi Pacjenci są samodzielni, potrafią komponować posiłki również po zakończeniu naszej współpracy, co przekłada się na wysoki odsetek Pacjentów utrzymujących uzyskany w czasie naszej współpracy efekt. Czas przeznaczony na pełne wysiłku poszukiwanie „45g brukselki na jutro” zamieniamy naszym Pacjentom na chwilę dla siebie.

liczenie kalorii

Bardzo często, jako jedyna, podawana jest informacja jaka jest kaloryczność danej diety. To nie jest wyznacznik numer jeden.

Przykład: spożywając 2000 kcal/dobę z samych białek prawdopodobnie masa ciała będzie spadała, spożywając 2000 kcal/dobę z samych węglowodanów prostych prawdopodobnie masa ciała będzie rosła. Dużo ważniejsza niż kaloryczność, jest sama konstrukcja planu, która umożliwi nam utrzymanie równowagi przemian glukoza – insulina, potencjału białkowego, równowagi kwasowo – zasadowej, a także sprawi, że przez zminimalizowanie zarówno niedoborów jak i nadmiarów plan będzie pełnowartościowy. Kiedy weźmiemy to wszystko pod uwagę, możemy wziąć pod uwagę również kaloryczność danego planu.

testy na nietolerancje pokarmowe

Testy na nietolerancje pokarmowe dają wiele wyników fałszywie dodatnich (nawet do kilkudziesięciu procent). Nie wynika to z nieprawidłowego działania testu, ale z nadmiernej reakcji zdestabilizowanej immunologii organizmu.

Wpływ na immunologię ma również poziom insuliny. Wykluczenie wszystkich powodujących reakcję produktów nie jest rozwiązaniem, ponieważ, przy braku stabilizacji czynnika immunomodulującego w postaci insuliny, nie osiągniemy pełnego efektu, a istnieje duże prawdopodobieństwo, że na skutek zubożonej diety wystąpią niedobory białek, witamin czy mikroelementów.

W większości wypadków nie ma potrzeby wykluczania wszystkich produktów, które dały reakcję w teście. Istotne jest wykluczenie najważniejszych, a to ustalamy na podstawie wyniku wiarygodnego testu na nietolerancje, ale także wywiadu z pacjentem i wiedzy na temat właściwości poszczególnych produktów spożywczych oraz interakcji między nimi.

niskowęglowodanowe plany żywieniowe

przeczytaj artykuł – niskowęglowodanowe plany żywieniowe (PDF)

media

W 2014 roku miałam przyjemność wziąć udział w realizacji programu „Przez żołądek do zdrowia” dla TVP HD. Jest to cykl 8 odcinków opowiadających o moich pacjentach, i ich walce z problemami zdrowotnymi. 15 września 2015 roku miała miejsce premiera pierwszego odcinka. Zapraszam!

 

Akcja Stresozozaradni prowadzona przez Sanofi, we współpracy z Discovery. Akcja miała na celu zmianę trybu życia bohaterów w sferze organizacyjnej, żywieniowej i treningu psychologicznego w celu minimalizacji stresu.

stresozaradni - zdjęcie z planu zdjęciowego stresozaradni - zdjęcie z planu zdjęciowego

Maja:

 

Gloria:

wybrane publikacje